måndag 7 maj 2012

Stämningsdagbok 6/5:

Hade en attack av smutsnoja på morgonen. Allting hemma kändes äckligt, fult och vidrigt. Hatar när det blir så, jag får panik, kan inte stå ut. Alla små defekter som i vanliga fall är helt ok blir till torterande giganter.

Tror ändå inte det är sjukdom, eller jo kanske, det kan vara den kvardröjande depressionen, den som jag inte blev av med min senaste "friska" period. Den här gången vill jag bli av med depressionen helt. Men det är klart, jag har bara känt mig bra i ett par dagar, det är kanske mycket begärt att vara helt bra.

Resten av dagen var ändå rätt ok. Energilös men ok. På något sätt ska jag få tillbaka min energi och jag ska bli mer vältränad igen. Vill inte vara denna svaga orkeslösa sak längre.

Jag kommer nog inte skriva varje dag nu när jag mår bättre. Någon gång i veckan räcker nog för att jag ska kunna hålla koll på åt vilket håll måendet går.


Betyg och medicin:
Depp: 3
Mani: 0

Lithium: 2+3
Lamotrigin: 200mg+200mg

2 kommentarer:

  1. Hej! Gillar din stämningsdagbok, men är lite rädd för kännerigenkänslan, även om jag mår riktigt, riktigt bra nu. Dessutom saknar jag dina puffar, men dem blir det vällättare att skriva när du mår bra?

    SvaraRadera
  2. Hejsan Luna Nott! Du är beundransvärd. Du håller koll på dig själv och mycket annat. Jag försöker också det nu för tiden;-) Har läst en massa om hur lurad man blir att äta en massa förstörda matliknande subtanser - vi har fått 100 000 kemikalier att slåss emot sen andra världskriget! Tänkte blogga om detta.. Men tills vidare så bara skickar jag dig en tanke: Funktionsmedicin - har du kollat upp det? Har du pengar? Åk till en riktig Ajur Vedaläkare. Kolla upp hur Christina Doctare blev frisk. BAra ETT exempel. Andligt/fysiskt hör ihop. Sinne och kropp är ett. Jag är ARG på alla som luras så vi blir sjuka av maten... t ex. Läste i nya tidningen Friskvårdsmagasinet - från Axelssonska institutet om processad mat. ARG är vad jag blir! Där stämmer verkligen "Det är inte de onda människornas ondska som är det värsta - utan de goda människornas tystnad." Snart blir gott ont och ont gott och de som hållit tyst (i decennier) om att vi blir förgiftade av maten... de borde buras in... eller ta ansvar i alla fall! Psykiskt och fysiskt går vi här som drillade troll och får ingen ordning på livet. MÅNGA har det så. Usch så sur jag blir. OM jag kommer på ett sätt att bli "rik" - då är det sånt jag ska stimulera. Att byta ut eländig förgiftande mat emot läkande... Bara så du vet;-) Nu ska jag återvända till mitt projekt - den lilla mannen. (Han är nog snart trött på mig;-)

    SvaraRadera