onsdag 21 december 2011

Finns det människor som vet vad som är rätt? Finns det människor som vaknar på morgonen, reser sig och tänker: "Idag gör jag det här och det är rätt".

Hur blir man en sådan människa?

Jag velar om minsta detalj: "Gör jag rätt nu, bli det bra nu eller kommer allt gå fullständigt åt HELVETE.

Är så stirrig i huvudet nu. Olika tankar går alldeles för fort och jag vet inte om jag är lycklig eller olycklig. Hur går det till? Ganska ofta är jag båda två samtidigt. Tröttsamt. Jag är tröttsam. Jag blir trött på mig och hur trött måste inte T vara på mig. Även om jag verkligen försöker hålla sjukdomen för mig själv för varför prata om något som är utjatat utpratat. man blir bedövad. Han är bedövad, jag är bedövad. Jag kan sitta här och tänka att nu åker jag, nu tar jag mig ut till bron och den här gången hoppar jag faller som en sten med ett gällt dödskri rätt ner i enkel tomhet. Så tänker jag men jag är bedövad, det spelar ingen roll. Det blir som det blir. Om en timme, om 5 minuter är det över och jag bryr mig inte om det orkar inte bry mig. Jag visar mig när jag är glad och döljer det andra så gott det går.

Bara jag tar mig över jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar