måndag 2 januari 2012

Det är så jävla motigt hela tiden. Kroppen är trög. Hjärnan gelé, jag ligger efter. Varje gång jag är sjuk kommer jag efter och varje gång jag blir frisk ska jag komma ikapp. Jag vill inte komma ikapp, jag vill vara framme. Jag vill vara fri att göra något nytt, något kul. När jag äntligen får lite medvind ligger gamla griniga sjukdomssaker kvar, kryper efter mig och drar mig med klibbiga fingrar ner i sörja.
Suck.

Jag längtar efter sjukdomsmedvinden
När livet är lätt och kul och underbart
Men det får jag inte längta efter


http://skrivpuff.blogspot.com/ Om medvind

11 kommentarer:

  1. Man får längta efter vad man vill tänker jag.

    SvaraRadera
  2. Det där känner jag igen - att alltid vilja vara ikapp men aldrig vara det. Själv har jag börjat fokusera på att försiktigt balansera det jag har så jag är nöjd med en bit i taget.Men det är jättesvårt fast jag vet vad jag vill! Nu tar jag inte för givet att allt jag läser är författarens egna känslor för jag kan lika gärna gå in och uttrycka någon annans men om detta är du så måste jag säga att vi har en hel del gemensamt;-)JÄttebra uttryckt!
    Kanske kan du vända på ordningen och ta en stund då och då i "frihet" trots att du inte är klar med allt? Om du lovar dig det kan du ha det att se fram emot! Att göra det viktigaste först skapar nya härliga dagar. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Sådana där tankar försöker jag skjuta undan. Då blir jag stressad, och det vägrar jag.
    Kroppen strejkar emellanåt, ungarna är sjuka, jag är långtidsarbetslös och orsakar så att vi inte får lån och kan fortsätta uppbyggningen av kåken. ja mycket är det, men inget jag kan göra något åt.
    Så jag fokuserar på nuet, och tackar för det som är bra i livet.
    Jag kan se, höra och gå, vilket inte är alla förunna. Vi har mat på bordet, ett hus och kläder.
    Livet är en evig berg och dalbana.
    Styrkekram till dig.

    SvaraRadera
  4. Det finns andra medvindar. Balans är eufori!

    SvaraRadera
  5. Ja, fy fan. När låg man inte "efter" senast... Bra skildrat!

    SvaraRadera
  6. Längta måste man få göra. Tänker att längtandet har sin mening.

    SvaraRadera
  7. Längtan hör ihop med lusten att leva.
    Längtan är en viktig drivkraft.
    Längtan är patos.
    Längtan ÄR.

    SvaraRadera
  8. Tack för fina kommentarer och goda råd! Idag blev det en dag med medvind utan alltför mycket gammalt elände som drar ner mig.

    SvaraRadera
  9. :) bra
    och som sagt längta ska man

    SvaraRadera
  10. Bra beskrivet. Känner igen mig jag med. Längtan och ett driv känns bra men inte när det tippar över till stress. Svår balansgång. Jag övar än.

    SvaraRadera