måndag 23 april 2012


Igår höll jag mig till en lägre dos benso och mådde lite bättre än i förrgår. Men jag var fortfarande trött, lite borta och deppig. Visst jag mår mycket bättre än utan benso men efter att ha frågat på forumet för bipolära och funderat en del så har jag kommit fram till att jag kan inte fortsätta att hålla mig konstant drogad. Behövs det får jag lägga till mer neuroleptika istället. 
Men jag har sovit nu, två nätter i rad och det är ju ett väldigt bra tecken. Visst jag har tagit en del benso och det sover man ju gott på, men hade jag varit ordentligt uppvarvad så hade det inte hjälpt. Tidigare i veckan sov jag dåligt trots både propavan och imovane. Kanske börjar jag må bättre. 


Jag tänkte åka in till Universeum idag men så kom jag på att jag ska iväg och göra magnetröntgen i morgon. Jag brukar inte orka åka iväg två dagar i följd så jag kanske borde stanna hemma idag. Å andra sidan får jag så mycket ångest av att vara själv hemma. Äsch, nu kan jag inte bestämma mig.


En annan sak jag har problem med nu är att jag är övertygad om att alla tycker jag är en idiot. Jag måste tvinga mig till att skriva här eller på twitter för jag vet att alla suckar när de läser vad jag skriver. Jag tror det är samma sak med T och barnen. Alla är trötta på mig och min sjukdom. Det är inte så konstigt, jag är också trött på mig själv. Ändå fortsätter jag att skriva och prata för att på något sätt känns det tryggare så. 


Lithium: 2+3
Lamotrigin: 200mg+200mg
Abilify: 5mg
Propavan: 25mg
Oxascand: 5mg+5mg

1 kommentar: