lördag 28 april 2012

Stämningsdagbok 27/4

Sov alldeles för lite. Vaknade klockan tre, satt i köket med min nya mobil och en skål med youghurt.

Förutom sömnen så har jag bara varit lätt hypoman idag. Känner mig dessutom betydligt mindre deppig. Däremot är jag irriterad på läkaren. Jag ringde i torsdags och pratade några minuter med sjuksköterskan. Jag ville ta ut den sista lilla dosen (5mg) abilify eftersom den högre dosen gett mig ansiktsryckningar. Dessutom mår jag bättre och då behövs inte neuroleptika. Jag sa att om jag skulle bli väldigt uppvarvad så kan kan jag i nödfall ta risperidon.

Igår ringde hon tillbaka och då hade hon talat med läkaren. Hon sa att det ok att jag tog ut abilifyn men att jag istället skulle ta 2mg risperidon om dagen! Det är betydligt starkare dos än 5mg abilify. 2mg risperidon är dosen för att behandla maniska patienter. Skillnaden mellan lätt hypomani och mani är väldigt stor. Att ordinera hög dos av neuroleptika, som har allvarliga biverkningar, utan att varken ha träffat mig eller pratat med mig känns inte vettigt.

Nu är vi barnlediga. Jag lämnade barnen till svärföräldrarna och fick en hummer tillbaka. Bra byte! Hummern åt vi på kvällen och tittade förälskat på varandra under tiden. Vi är förälskade.


Betyg och medicin:
Depp: 3
Mani: 5

Lithium: 2+3
Lamotrigin: 200mg+200mg
Propavan: 25mg
Oxascand: 5mg
Imovane: HÖJT 7,5mg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar