onsdag 25 april 2012

På väg till magnetkameran var jag så rädd att benen skakade. Tog 20mg oxascand och väl framme vid röntgen (det är egentligen inte röntgen utan "magnetisk resonanstomografi" men äh) var jag kolugn. Jag fick gå in i ett bås och byta om till gigantisk sjukhusskjorta, sedan fick jag lägga mig på en smal brits med huvudet i en grund skål. Jag fick öronproppar och skyddslurar och de drog en slags bur över huvudet på mig. Sedan: skjuts in i röret. Jag blundade. Det var världens oväsen där inne, men jag var hur lugn som helst, tänkte tralala och somnade.

Hela vägen hem mådde jag bra, men när oxascanden började gå ur kroppen började jag må riktigt dåligt. Jag har kommit fram till att benso lindrar för stunden men sedan mår jag värre än innan. Jag kan definitivt inte använda det för att hålla mig frisk.

Upptäckte att jag hade glömt morgonens medicin också. Det bidrog säkert till att jag knappt kunde stå på benen på kvällen. Förjävlig ångest hade jag, hela kroppen kändes som att jag skulle dö. Kramade en kudde och tänkte mantrat: "Precis så här har det känts jättemånga gånger förut" om och om igen tills det lättade.

Jag tror att jag faktiskt börjar må bättre. Möjligtvis att jag börjar bli lite hypoman istället, idag (den 25:e) vaknade jag 4.20 helt pigg. T tyckte att jag pratade fort. Får väl se hur det blir, jag är betydligt hellre hypoman än deprimerad.


Betyg och medicin:
Depression: 5
Mani: 1

Lithium: Glömde morgon, 3 kväll
Lamotrigin: Glömde morgon, 200mg kväll
Abilify: Glömde
Oxascand: 20mg
Propavan: 25 mg
Imovane: 3,5mg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar