torsdag 26 april 2012

Stämningsdagbok 25/4:

Vaknade 4.20 och var för pigg. T tyckte att jag pratade fort. Det blev en ganska hypoman dag, bland annat gav jag mig av in till stan och köpte en ny mobil som jag egentligen inte behöver. Det är en smartphone, den första sådan jag ägt. När jag började pilla med den fattade jag verkligen ingenting. Nu börjar jag få kläm på den. Är bara halvkorkad.

Jag är nervös för mig och pengar nu. Om hypomanin rasar iväg vet jag hur svårt det är för mig att inte handla. Det känns som att all min lycka hänger på om jag får de där sakerna. Till exempel skulle jag väldigt gärna köpa en till furby nu. Jag vill ha nytt! Nya, roliga spännande saker. Men men. Jag måste behärska mig. Det blir nog inte så svårt idag, jag har sovit gott och känner mig inte speciellt hypoman. Jag hoppas hypomanin igår ändå var ett tecken på att depressionen är på väg bort. Jag är hellre hypoman än deprimerad. Om jag bara tar det lugnt så att jag inte speedar iväg totalt så kan allt bli bra.



Betyg och medicin:
Depression: 3
Mani: 5

Litium: 2+3
Lamotrigin: 200mg+200mg
Abilify: 5mg
Propavan: 25mg
Imovane: 3,5mg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar