tisdag 24 april 2012

Jag var lugn igår, inte ett enda speed/ångestanfall. Jo förresten på kvällen när jag lagt mig blev jag ångestig men det var nog mest rädsla inför magnetröngen idag.

Klarade mig utan en enda benso igår, väldigt skönt att slippa känna mig drogad. Gjorde lite nytta, tog en promenad, satt en stnd i solen på altanen. Duktig flicka. Jag var ändå väldigt deppig och ledsen. Jag är orolig att det inte kommer att bli så mycket bättre så länge jag tar lithium och abilify. De dämpar mig och gör mig grå och trist även när jag är "frisk". I utbyte ska de göra det längre mellan skoven, men det har inte blivit så för mig. Och även om det blev så, är det värt det? Är det värt att ha ett grått liv för att få lite mindre skov? Jag tror inte det, inte för mig. Jag vill vara riktigt levande ibland, ha det att se fram emot när jag är sjuk. Annars är det som nu, det känns nästan meningslöst att bli frisk, jag kommer ju ändå inte vara glad.

Abilifyn kommer jag att ta ut och där tror jag att jag får medhåll från läkaren. Jag är ganska säker på att det var den som gav mig både ansiktsryckningarna och rastlöshetsanfallen. Båda har blivit bättre när jag sänkte dosen. Då är det lika bra att ta ut kvarvarande dos också. Kanske kan jag bli lite piggare utan den. Hoppas, hoppas!

Betyg och medicin igår:
Depression: 6
Mani: 2

Lithium: 2+3
Lamotrigin: 200mg+200mg
Abilify: 5mg
Propavan: 25mg
Imovane: 3,5mg

1 kommentar:

  1. Hejsan Luna! Du är fantastisk som orkar skriva om eländet. Tänker ofta på dig även om du inte ser det här. Ge aldrig upp - lösningar finns men ibland är vägen dit krånglig. Har du tittat efter om alternativvård kan vara något för dig? Titta på zonterapi - t e x den bästa boken: Lis Andersen Tryck dig frisk - zonterapi. En gammal underbar kärleksfullt skriven bok. Lätt att söka i och härlig att läsa i.

    SvaraRadera